Romatizmal Hastalıklar

Fizik tedavinin en önemli kullanım alanı Romatizmal Ağrılardır. Yüzeyel sıcak ve soğuk uygulamaları, ultrasonik ses dalgaları, lazer ışınları, manyetik alan uygulamaları, ağrı kesici ve kas güçlendirici elektrik akımları, masaj, traksiyon, egzersiz programları gibi başlıca fizik tedavi uygulamaları romatizmal ağrıların tedavisinde kullanılır.

Halk arasında romatizma, genellikle eklem ağrısı ve kireçlenmeyle eş anlamda kullanılır. Ancak esasında kas iskelet sisteminin ağrılı ve fonksiyon kaybıyla giden tüm rahatsızlıklarına genel anlamda romatizma denmektedir. Kaslar , kemikler, eklemler ve bu yapıları birleştiren bağlarda ortaya çıkan çok çeşitli sebeplerle oluşabilen ağrı, hareket kısıtlılığı bazan de şekil bozukluğuna yol açan, bazı tiplerinde iç organ bozukluklarının da eşlik ettiği hastalık grubudur.

Genel olarak iltihabi ve iltihabi olmayan romatizmal hastalıklar olarak sınıflandırılır. Aşağıda belli başlı romatizmal ağrı yapan hastalıklar sınıflanmıştır

İLTİHABİ OLMAYAN ROMATİZMAL HASTALIKLAR

1. OSTEOARTRİT: Eklem kireçlenmesi
  2. FİBROMİYALJİ: Yumuşak doku romatizması da denir. Kaslarda özellikle sırt, boyun, omuz ve kalçalarda olmak üzere yaygın ağrılı hassas noktalar, yorgunluk, baş ağrıları, konsantrasyon güçlüğü, uyku bozukluğu, kabızlık, kadınlarda sancılı adet gibi birçok belirtinin bulunduğu bir hastalıktır.
  3. EKLEM ÇEVRESİ YAPILARIN ROMATİZMAL PROBLEMLERİ

Eklem çevresinde eklemi bir arada tutan bağlar, tendonlar  ve kesecikler (bursalar) vardır.  Aşağıdaki figürde omuz ekleminde bu yapılar gösterilmiştir. Bu yapıların genellikle zorlanmasına veya dejenerasyonuna bağlı olarak ,  bazen de iltihabi romatizmal hastalıkların bir parçası olarak görülen ağrılı romatizmal problemlerdir. Hastalanan yapının sonuna  -it takısı getirilerek adlandırlır.  -İt latince iltihaplanma anlamına gelir. Problem tendonlardaysa tendinit, bursalardaysa bursit adını alır.

Omuz Ağrısı